06 September, 2009

BUAT BUBUR LAMBUK

Hari ni (16 Ramadhan) AJK Taman Udang Kuningbertempat rumah ustazah shidah(depan umah kitaje ).kami buat gotong-royong masak bubur lambuk..kita pi tolong tengok je la.ada anak kecik..tapi tolong gak kayuh dlm periuk sekali...dari pagi sampai petang buat.3 periuk tuu..siap sedekah kat surau and kwsn sewaktu dgnnye..aminn....sedekah amalan mulia di bulan Ramadhan nie..so juadah bebuka hanya masak nasi je le...tak sempat nak buat kuih..suami beli kat pasar je..
**********************************************************


Semalam (15 Ramadhan) bebuka dgn adik2 kat umah kita.Zana,Din and anak2,Shukor dan Muiz...kita masak kari kepala ikan,sayur campur.ikan goreng,buat kuih lopez and cucuk udang..tambah beli ayam golek and buah tembikai.lazatnya..meriah la makan ramai2 tapi kita tuan rmh agak letih la jugak...esok turn umah adik kita Zana kat Johan Setia plak..sekali skala ubah angin kan...

1 ulasan:

  1. sedapnya... xmakan lagi bubuq lambok ramadhan ni :(

    BalasPadam